Løsninger med Taleteknologi

Dictus tilbyder at lave kundespecifikke dikteringsløsninger (med talegenkendelse), hvor selve dokumentskrivningen indgår i en større sammenhæng - fx med dokumenthåndtering, sagsbehandling o. lign. Selv meget dygtige tekstbehandlere kan opnå betydelig effektivisering ved at tale i stedet for at taste.

 

 

Læs mere om Dikterings Brancheløsninger til:

  • Læger
  • Sagsbehandlere
  • SOSU-assistentet


Talesyntese går den modsatte vej end talegenkendelse. Her har man en tekst, som ønskes læst op af en computer. Her kan Dictus tilbyde Sara stemmen, som på enestående vis kan bruges til højtlæsning. Sara bygger på en nyere teknologi end de fleste andre danske stemmer og lyder næsten helt naturlig. Talesyntese er særlig velegnet for virksomheder der tilbyder serviceinformation som er meget omskiftelig - fx trafikinformation, vejrudsigter, bankoplysninger mm.

 

Herudover tilbyder Dictus også talebaserede telefontjenester.

I mange virksomheder er telefonen det vigtigste redskab til kommunikation med kunderne. Med talebaserede tjenester kan vi bidrage til en mere effektiv betjening uden ventetid, uden lange trykknapvalg, uden lange beskeder. Den talestyrede teknologi afhjælper mange af disse problemer og finder anvendelse fx. indenfor:


  • Omstilling: Automatisk telefonomstilling ved blot at sige navnet.
  • Kundevejledning: Vejledning og besvarelse af typiske spørgsmål.
  • Serviceinformation: Fx. bankoplysninger, trafikinformation, mm.
  • Bestilling: Kan være bestilling af billetter inden for transport og underholdning.
  • Voice portal: Èt opkaldsnummer der samler flere indbyrdes relaterede telefontjenester, fx bankinformation, saldi, transaktioner, aktiekurser, mm.

 

Mange platforme og enheder

 

Dictus arbejder med mange og forskellige teknologier, platforme og enheder afhængig af krav fra vores kunder. Det kan stille variende krav til IT-kendskab og derfor tilbyder Dictus også at overtage drift og vedligeholdelse af vores løsninger. Vi kan med andre ord tilbyde:

  • Hostede løsninger
  • Klient / server løsninger
  • Stand alone løsninger

Eksempler

Referatskrivning ved talegenkendelse

For at effektivisere det intensive skrivearbejde.

Undertekstning ved talegenkendelse

Som en service for døve og hørehæmmede.

Undertekstning ved talegenkendelse

Som en service for døve og hørehæmmede.

Undertekstning ved talegenkendelse

Som en service for døve og hørehæmmede.

Journalskrivning ved talegenkendelse

For at støtte skrivearbejdet i ældreplejen.

Talestyret / interaktiv trafikinformation

Telefonservice med interaktiv trafikinformation.

Talestyret telefonomstilling

Støtte for reception og omstilling.

Oplæsning af vejrudsigter

Sara, syntesestemme oplæser dynamiske vejr- og havudsigter.

Oplæsning af stoppesteder

Advisering om hvor bussen holder næste gang.

Hvorfor Dictus?

1

Dictus er et spin-off firma af Prolog Development Center, som har 10 års erfaring med taleteknologi.

2

Dictus baserer sine løsninger på velrennommerede og gennemtestede teknologier.

3

Dictus har højtuddannede software- og sprogkompetencer, som sikrer at løsninger implementeres til kundernes tilfredshed.

Udtalelser

Folketinget er meget tilfreds med Dictus’ talegenkendelsesløsning og med vedligeholdelse og support fra Dictus og har i marts 2015 underskrevet kontrakt med Dictus for en ny 4-årig periode.


- Jenni Birklund, chef for Folketingstidende i Folketingets Administration

Jeg er glad for taleteknologien, da jeg har problemer med at stave. Nu skal jeg ikke have en kollega til at hjælpe mig mere - nu kan jeg selv tale det ind uden at sidde og tænke over, hvordan det mon skal staves.

Sosu-hjælper i Esbjerg